I stemme m1 (fra lty)

8 Mar

1 røst, mål høre en kjent s- / skjelve i s-n / en indre s- / sangstemme ha en praktfull s-

I går ytret jeg ikke et eneste ord. Ser man bort fra søndagssamtalen med min mor, har det vært to stumme dager. Hvilket ikke vil bety at jeg ikke har kommunisert med omverden- sosiale medier og tekstmeldinger sørger fint for at dette ikke blir tilfellet.

En fin ting jeg gjorde var å ta frem diktet ’Alfabet’ av Inger Christensen og lese den i sin helhet. Her er et lite utdrag:

ettersommeren finnes; ettersmaken og ettertanken
finnes; og enerommet finnes; englene,
enkene og elgen finnes; enkelthetene
finnes, erindringen, erindringens lys;
og etterlyset finnes, eiketreet og almetreet
finnes, og einerbærbusken, ensheten, ensomheten
finnes, ærfuglen og edderkoppen finnes,
og eddiken finne, og ettertiden, ettertiden

Jeg innbiller meg at slike stille dager bidrar til å holde min kreativitet ved like… plutselig er idéboka litt mer full.


Leave a Reply

